2 December 2007

Kui käes on õige aeg, siis on kuulmine te privileeg

Ma tahaksin täna öösel tsiteerida ühte väikest vaprat tüdrukut, kes sai enne täiskasvanuks kui mina ja kes on mulle olnud eeskujuks kogu selle aja, kui me oleme temaga sõbrad olnud... Temas on peidul see võrratu iseseisvus ja raudne enesekindlus, millest minul nii tihti vajaka jääb - ja mida ma endale ihaldan, kuid mida ma kunagi ei saa. "Kui käes on õige aeg, siis on kuulmine te privileeg." See on üks ilus lause, mis on täis nii palju tõtt ja paneb mõtlema nii paljude asjade üle. Sõprus on tegelikult üks hindamatu asi ja alles seda kaotades ning hiljem tagasi võites mõistad, kui väärtuslik see tegelikult oli. Usalduse murdmine on kuritegu ja selle andestamine on midagi hindamatut. Seetõttu tahan ma tänada kõiki neid, kes on mulle andeks andnud need hetked, mil ma olen käitunud rumalalt ja teile valetanud või kuidagi muud viisi teie usaldust petnud. Sest nagu ütles ka Mialee: "Aus nagu Melian." Me kõik teame, et mõnikord on targem suu kinni hoida, isegi siis, kui juhtum nõuaks rääkimist, ja just samasuguse situtatsiooni tõttu kaotasin ma esimese usalduse. Ent see tuli tagasi ja see öö, kui me msnis rääkisime, nagu varemgi suvel olime mitmeid öid nõnda saatnud, jääb mulle alatiseks meelde. See täielik vabadus suhtlemises... Et ma ei pea enam iga oma sõna vaatama, kartes, et see võib valesti arusaadav olla. See inimene on üks kõige puhtamaid hingi, keda ma tundnud olen ja piiritu rõõm, kui ma magama läksin - seda ei saa kirjeldada. Mul on hea meel, et ma olen ta tagasi võitnud. Ja täna tuli kaks kärbest ühe hoobiga, kui nii lubate väljenduda, sest mulle anti privileeg kuulata ja avada hing tema südamesse ta enda antud võtmega. See oli üks imeline päev; üritage mulle veel selgeks teha, et imesid ei ole olemas, sest mina usun nüüd neisse. Kõik on tegelikult vaid sõnade küsimus.

1 comment:

Terry, Ork, Birgitta said...

Jah, sellega on nii, et aeg loksutab asjad tagasi paika ja ka kõige valusamad ning sügavamad haavad kasvavad armideks.
Kuulmise ja privileegide kohta nii palju, et ma lihtsalt ei soovi kiirustada oma peas toimuvate asjadega, kõik need viimased sündmused toimusid nii ruttu ja äkiliselt, et ma ise ka vist veel ei mõista väga hästi, milline see olukord on, kus ma hetkel toonela tantsu tantsin. Aga aitäh tsiteerimise eest. Ma olen meelitatud.