27 January 2011

what a waste


käisin eka avatud uste päeval fotograafia loengut kuulamas. austatud professoril - välimuselt ligi 40-aastane, seljas guns'n'roses särk ja kitsad teksad - ei paistnud endal isegi aimu olevat, mida ta täpselt seal teeb, lasi kuulajatele polaroidiga välku silma ja mõtles väga tükk aega, enne kui mingile küllaltki lihtsale küsimusele vastas. ma usun, et kindlasti pole iga eriala selline, aga mulje, mis täna jäi, oli kahjuks just selline, nagu ma kartsin...no võib-olla tõesti minus pole piisavalt kunstnikku ja boheemlast ja ma tean liiga hästi, mida ma teha tahan ja kuhu mu kunst mind viib (kui viib), aga nii palju, kui eelnevalt inimesed rääkinud on, vastab see ikka väga tõele, et päris selliseid nad ekasse ei taha.

vähemalt aitas see mingil määral pilti palju selgemaks teha :)


ahjaa. pärast loengut sattusin oma endise klassiõe peale, kes oli ka seal kuulamas käinud, peas suur idee moefotograafiks saada. ta oli ka küllaltki pettunud, "nii lolli juttu pole 12 tpl-is käidud aasta jooksul kuulnud", lisaks veel see, et lugupeetud õppejõud hõljus kohati ikka väga enda maailmas. "no vähemalt viskas paar päris head nalja." jaa. tõsi.

c oli muidugi küllaltki jahmunud, kui ma talle tunnistasin, et ma ausalt ei tea kaameratest eriti mitte midagi ning sõna säriaeg jms on küllaltki tundmatud mõisted. (nüüd tuleb see koht, kus lugeja vihastab, et mida ma üldse eka fotost otsin.) "ma küll arvasin, et sa oled täiega professionaal ja kõik supertehnika ja..." ei, ei, ei! 

mis mind veel rohkem hämmastas, oli see, kui ta enda super-nikon-xxx kaamerast rääkis ning kurtis, et sellega ei saa üldse häid pilte teha. "jäävad nagu tavalised perepildid, aga mitte midagi sellist, mida portfoliosse paneks." 

ma ei teagi, mida selle peale öelda... kui ma zeniti ostsin, läksin ka esimese asjana r-i juurde küsimusega "ou räägi fotograafiast, mida tegema peab, kuidas see käib, kuidas zenitiga pilti teha??" selle peale vastas noormees väga tõsiselt, et fotograaf teeb pilti, mitte kaamera. tookord ma ei mõistnud seda. vaatasin kadedusega tema zenit-e produkte ja soovisin, et minu venelane sama hästi teeks.


hunnik käsnakallesid taipeist, pildistas edit

piltides pole mingil juhul süüdi kaamera. on süüdi fotograaf, valgus ja modell. ja veel hunnik asju. kaamera lihtsalt jäädvustab mingi hetke ja kui tegu on filmiga, siis võib-olla jääb meeleolu isegi veel paremini peale. nagu t ütles: "kui asja vaadata minu analoogentusiastlikust vaatevinklist, on nõnda palju kehva öelda digi kohta, milles ta filmi ees maha jääb."

sellegipoolest loodan, et kõik, kes endiselt ekasse proovivad, saavad sinna ilusasti sisse ning et nad ei pettu selles ülikoolis, ning et neist saavad head kunstnikud, kes eesti kunsti kuhugi edasi viivad. samamoodi loodan ma ka seda, et c-st saab hea insener ning et ta ei kahetse seda, et ta ekas pettuma pidi.

lõpetuseks mu lemmikpilt suvest, hihi:


ps. 5 kaadrit veel ja siis saab järgmise filmi ilmutama viia!

PS2: leidsin just s-i blogist sellise fantastilise portfolio: BEN HEINE

2 comments:

Saara said...

mitte portfoolio, vaid projekt*

Melian said...

jah, vist pigem tõesti :D