8 February 2011

i hate cameras

ühest asjast ma küll aru ei saa. miks zenit enam toas normaalseid pilte ei tee?


mõlemad pildid on täiesti töötlemata ja tehtud sarnastes tingimustes (valgetes siseruumides, öökullil langemas valgus umbes 1 m kaugemalt). öökull on täiesti roheline??? originaalis on tegu tumepruuni puitskulptuuriga. tüdruku pilt on okei värvide ja valguse poolest, aga liiga mürane on ikka. see pole mingi tüüpiline film grain, see on midagi palju märgatavamat. näiteks suvel tehtud piltidel ei ole kuskil nii tugevat müra.

fotoluksi "kingitust" pisikeste valgete täppide näol praegu ei kommenteeri.

ahjaa, teravustamisega on ka mingid probleemid. prillidega pildistades on asi fookusest väga kaugel, läätsedega jäi napilt-napilt välja ja palja silmaga on üldse puhas jubedus. ainus lahendus on petsi prillid ette panna, aga tal on ka neid vaja ja siis pole ka täiesti kindel, et pilt üldse välja tuleb.

millest tulevad sellised kontrastierinevused? miks on agnese foto tekstuur nii lärmakas? miks on öökull roheline? salatoimikud ei vasta sellistele küsimustele. seda oskavad mulle öelda (loodetavasti) siinse blogi lugejatest fotoinimesed. jap, siiamaani olen suutnud piisavalt harimatuks jääda ning pole ikka veel kindel, mida mõned rõngad mu kaameral teevad.


mida teeb sinine ring? mida teeb lilla ring? kui ma kasutan 36-kaadrilist 400 iso filmi, siis kuhu ma peaksin millise ketta lükkama? ma tahan ainult ilusaid pilte teha. ei viitsi enam seda, et 36-st kaadrist tuleb ainult heal juhul 8 välja ja needki on sellised, mis väga kriitikat ei kannata. veelgi naljakam on see, et alati kaob lõpust mingi 2-3 kaadrit ära, kuigi nad tegelikult ei peaks.

aga olgu, mis ma ikka tarka panen, hommikune kommentaarium on õhtusest targem.

6 comments:

Saara said...

iso 400 juures on mu arust see müra täiesti normaalne. kindel, et suvel muud filmi ei kasutanud? ja seda helesinist ketast keeran ma alati iso määramiseks, nt kui 200ne film sees, keeran selle kuhugi 130 ja 250 vahele. kuigi see vist vale. aga näib töötavat! aga too lilla on absoluutselt kindlasti säri(ainuke nupp, mille tähendust olen taibanud). öökulli roheluse kohta.. hmm. mul kipuvad osad pildid vahel liigselt sinaka varjundiga tulema. sul näib aga ka ülevalgustatud olevat.
pluss seda prillide/läätsede probleemi pildistades olen ma ka varem kuulnud--ja mitte ainult zenitite juures, vaid üldse kõikjal--, et läbi läätse vaadates tundub kõik okei, aga hiljem fotodel on näha, kuidas kõik on udune. see prillikandja/prillide enda süü, mitte kaamera oma.

üldiselt, kergem oleks vast lihtsalt zenit xxxx(misiganes number sul on) manuali guugeldada, saad rahus lugeda ja asjad endale ise selgeks teha...

Melian said...

alates esimesest filmist peale on alati iso 400 olnud. kas peaks suurema isoga ostma? või väiksemaga?

võib-olla oli suvel ka see, et siis olid pildid õues tehtud suuremas osas...?

kui on ülevalgustatud, siis on säriprobleem, eks ole?

ma leidsin ühe manuaali, aga see on väga lühike ja suht otsetõlge vene k > inglise k ja parem on ikka, kui keegi teine puust ja punaseks selgeks teeb.

hans said...

Nii... zenit on üldse jama ju... aga selline elegantne lo-fi on ju samas vahva... ökulid ongi päriselus rohelised, mitte pruunid.

Aga asjast, lilla ketas on tõesti säriaeg, minu meelest olen ma seda sulle umbes seitsesada kolmkümmend kaheksa korda seletanud. Filmi kiirus aga pole siin märgitud ISOdes vaid GOST-ASA ning DIN süsteemi järgi (vanad kenad veneaegsed). Guugelda ülekandetabel, sest nad ei ole eriti võrdväärsed.

Saara said...

tra hans ja ta positiivsus on super + ökulid : D
ma ostan 200se isoga alati, loogika ütleb, et vähem müra peaks pildil olema. mis see suvel tegemine loeb, ainult valgus oli loomulikum siis arvatavasti. või vb tegi värske õhk fotoka rõõmsaks. üle- ja alavalgustus on jah säriprobleem, vähemalt zeniti puhul. kusjuures, ma pildistan alles sügisest saati zenitiga ning olen väga hästi(suhteline hinnang) hakkama saanud, teades & kruttides ainult säriketast. ma panustan, et see on edu võti. sest ka mina ei ole enda jaoks piisavalt ladusalt kirjutatud manuaali leidnud & piret ei viitsi mind väga õpetada ka... aga selles mu jaoks analoogkaamera võlu ongi.

Melian said...

otšen harašo, ma sain oma küsimustele vastused : D

Emilia said...

näh, ei saanudki tarka mängida :D